Game, set and match

Lill-husse och hans kompis spelade strandtennis. De använde min tunnel som nät. Det såg galet roligt ut med den där lilla gula bollen som flög fram och tillbaka. Den for även ner på gräsmattan emellanåt. Jag blev tokigt frestad. Till slut kunde jag inte motstå. Hey killar, jag vill också vara med och spela.

Först tog jag bollen. I triumf och med stolt svansföring gick jag iväg med bollen och lade mig i skuggan. Killarna började genast trilskas och ville ha tillbaka bollen. Jag fick en av mina egna bollar istället. Inte alls lika kul med saker jag får lov att ha. Fick syn på ett av racken som låg tillfälligt övergivet på gräsmattan. Släppte bollen och sprang så snabbt tassarna kunde till racket. Vilket kap! Insåg mina begränsningar i att kunna spela så jag avgjorde snabbt matchen till min fördel genom att lägga mig inuti nätet och öva på rackhantering.

20120805-133329.jpg

Lämna en kommentar